سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رهنمود طنز

سلام دوستان

یادتونه که گفتم هفت اصل خیلی مهم در طنزپردازی رو از کتاب محسن سلیمانی براتون میارم؟

الان داشتم سه تا اصل باقیمونده رو مطالعه می کردم که دیدم دوتاش مربوط به نمایشنامه و سریال تلویزیونیه. و فعلا به کارمون نمیاد. یا شاید اینکه احساس کردم هیچ وقت به کار خودم نمیاد. و من دارم برا افراد شبیه خودم مطلب میذارم. 

و اصل هفتم

تلویزیون را خاموش کنید.

من نه تلویزیون می بینم نه تو اینستا هستم و نه تو هیچ کانال و گروهی در تلگرام عضو هستم همیشه به این دلیل این کارو کردم که خواستم از وقتم استفاده بهتری بکنم اما بعضی وقتها هم هل میشم و میبینم از بعضی چیزها چقدر عقبما.

ولی خوشبختانه این مطلب رو که خوندم یکمی امیدوارتر شدم.

در کتاب محسن سلیمانی ترجمه شده که اکثر تازه کارها و یا حتی نویسنده های جوان وقتی که میخوان شخصیت طنز ایجاد کنن بدون اینکه خودشون متوجه باشن از تلویزیون تقلید زیادی می کنن و در این مورد خیلی از دست اندرکاران هم اتفاق نظر دارن. 

توصیه اونها اینه که جوانها برای خلاق بودن بهتره که تلویزیون نگاه نکنند. و اجازه بدن که ذهن کمدی خودشون به پرواز در بیاد.

جالبه بدونید که وودی آلن شخص مورد علاقه من هیچ برنامه تلویزیونی نگاه نمیکرد و نوشته هاش همیشه بسیار منحصر به فرد و خاص خود وودی آلن بودن. بلد بود شخصیت طنز رو از واقعیت زندگی خودش ایجاد کنه. اون یک روان رنجور بود یک فردی که وسواسهای ذهنی زیادی داشت و همینها رو دائما سوژه طنز می کرد. 

جالبه نه؟

خودت در تب افسردگی و غم بسوزی و دیگران رو قاه قاه بخندونی...

ولی جالبتر از وودی برای من کریس فونسکا بود cheris Foneska

خواهش می کنم عکسش رو جستجو کنید

باورتون نمیشه که این آدم فلج بوده و زندگی رقت انگیز یک فلج رو به تصویر کشیده البته نه فقط فلج بودن بلکه چالشهای آدم با بدنش..

و بینهایت خنده دار و منحصر به فرد بوده.

خوب رفیق دیگه بسه از بس پای تلویویزیون نشستی برو خودتو سوژه کن یکم بخندیم

(نرگس بهرامی: بیدار).