سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنجاه نکته

سلام

خوبین 

بچه ها در این مطلبها که در این چند شب از این پنجاه تکنیک میذاشتم مطالب امشب از همیشه برام جالب تر بود. یک مقدار فراتر از چیزهایی بود که تاحالا خونده بودم.

از کمال گرایی پرهیز کنید

 من از اینجاش متنفرم. میگه شما نمیتونید پیش بینی کنید که چقدر کارتون خوبه جکتون قراره چقدر خنده دار باشه. در کمدی باید جرات داشت یادتون نره شما فقط زمانی از خنده دار بودن یک جک مطمئن میشید که اونو برای دیگران تعریف کنید. خوب این که اصلا با خصلتهای من جور در نمیاد. من کلا آدم خیلی کمال گرایی هستم. به نظرم هم این صفت خیلی بده و واسه اینه که در بچگی تحت هیچ شرایطی هر چقدر هم دختر خوبی بودم تایید نمی گرفتم. و واسه همین در من درونی شده که باید خیلی عالی باشم که شایسته دوست داشته شدن باشم. که باید بگم هیچ وقت هم عالی نشدم در هیچ چیزی. خخ. که البته فکر میکنم اکثر ما دهه شصتیا همینطوریم. اما جدیدا متوجه شدم که هیچ چیزی عالی نیست و آدم بهتره به جای تلاش برای خیلی عالی بودن روی اعتماد به نفسش کار کنه. بگذریم. جکهاتون رو تعریف کنید حداقل برای چند نفر. موش آزمایشگاهی من که دختر عمومه. چون روراست بهم میگه که مثلا چقدر مسخره بود. مسخره کردی منو.. 

همه کلماتی که قراره اجرا کنید رو حفظ نکنید

اگر همه حرفهاتون رو حفظ کنید روی صحنه خیلی مکانیکی هستید و انگار دارید که درس پس میدید. در این صورت دو تا اتفاق میفته اولا اینکه حرفهاتون در خودش هیچ احساسی نخواهد داشت و ضمنا مخاطب شما رو یک آدم واقعی دیگه نمیبینه. در عوض احساس می کنه که شما دارید به اون مطلبی انتقال میدید. در حالیکه مخاطب باید احساس کنه که شما دارید باهاش حرف میزنید و اصلا نفهمه که این مطالب از قبل نوشته شدن. شما وقتی دارید با دوستتون صحبت میکنید حرفهای حفظ شدتون رو بیان نمیکنید بلکه رو داستانی که داریدمیگید تمرکز دارید. اگر لغت به لغت همه چیز رو حفظ کنید ممکنه که در طول اجرا همش مجبور باشید که فکر کنید. تا یک چیزی هم پیش بیاد سر صحنه که تمرکزتون رو بگیره حرفهاتون رو یادتون میره و کلا اجرا بهم میریزه. فقط موضوعی که قراره در مورد اجرا کنید رو بهش مسلط بشیدو بعدش در موردش خیلی ساده صحبت کنید شما در صورتی از طرف مخاطب مورد قبول واقع می شید که واقعی به نظر برسید براش. دوست جونهااز خودم هم یک نظری بگم. به نظر من البته برای آدمهای کمالگرا خود آدم یک داورو مخاطب سخت گیره. صداتون و تصویر و ویدیوی خودتون رو زیاد ضبظ کنید و نگاه کنید. 

(نرگس بهرامی: بیدار).