سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک طنز نویسی

شهامت حذف بهترین لطیفه یا شوخی را از اثرتان داشته باشید: 

قبول دارم که آدم خیلی وسوسه می شود که هر جوری شده ازجکهای بامزه خودش استفاده کند و آن را در مطلبش بگنجاند. اما این قضیه منو یاد یک شالگردن خیلی خوشگل میندازه که هیچ وقت نتونستم ازش استفاده کنم چون به هیچکدوم از تیپهام نمیومد. گاهی اوقات شاید دلتان بسوزد از لطیفه معرکه خود استفاده نکنید اما حرفه طنز همین است. شما برای نوشتن یک متن خوب ب تعداد زیادی لطیفه نیاز ندارید بلکه متن خوب باشد و بتوانید جک خوب در آن بگنجانید اصل کار را انجام داده اید. 

یکی از اساسی ترین اصلهای طنزنویسی این است که شهامت کنار گذاشتن افکار و حرفهای خنده داری که به کارتان نمی آید را داشته باشید.البته اصول دیگری نیز وجود داد که یک طنزپرداز دائما به آن برمیخورد. اسم این اصول اصول هفتگانه است که یکیش همینه که گفتم

در روزهای بعد بقیه رو میذارم براتون

محسن سلیمان (نرگس بهرامی: بیدار).

دوستان عزیزم من حرفهای محسن سلیمانی رو یک مقدار تغییر میدم چون از نظر من یک مقدار متنشون سنگین هست که به خاطر سواد بالای این مولف بزرگه اما خوب واسه ما سنگینه دیگه...