سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور جک بنویسیم

یکی از رمز و رازهای اصلی جک نوشتن این است که ابتدا بدانید مردم به چه چیز می خندند.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اصلا مردم به چه چیزی می‌خندند. باور کنید خیلی از کمدین‌های موفق هم راز اصلی خنده را نمی دانند یعنی واژه دقیقی برای آن ندارند درحالیکه خنده فقط چند راز یک کلمه ای دارد. کمی قبل از مطالعه ادامه مطلب با خود فکر کنید. شک نکنید تفکر در مورد این موضوع واقعا جالب است. همین که بدانید دقیقا چه چیزی باعث خنده مخاطب می‌شود، نیروی بسیار زیادی در نوشتن جک پیدا می‌کنید.

جک و کلا حس خنداندن مردم بسیار زیبا و ارزشمند است. زیرا وقتی کسی می‌خندد هورمون‌های اکستوسین، سروتونین، و اندورفین ترشح می‌کند که طبق نظر دانشمندان در مواقع نادری این چند هورمون همزمان ترشح می‌شوند: مثل حس عاشقی. هروئین هم همین حس را می‌دهد؛ البته شما این حرف را نشنیده بگیرید. شاید برای همین است که آدم ها وقتی عشقی ندارند و نمی خندند، می‌روند معتاد می‌شوند.

دوباره برگردیم سر سوال اصلی: آیا شما می‌دانید که در واقعا چه موضوعی باعث خنده می‌شود؟

 

خنده یک حالت روانی بسیار بسیار مهم است که در کمال تعجب زیاد در حوزه روانشناسی مورد تحقیق قرار نگرفته است. جالب است بدانید فروید (که بچه‌های روانشناسی بهش میگن حضرت فروید) معتقد است ما می‌خندیم تا احساسات سرکوب شده جنسی خود را پنهان کنیم.

اما آیا شما این را باور می‌کنید؟

آدمی که احساسات جنسی اش سرکوب شده باید بنشیند و گریه کند نه این که بخندد.

حتی عکس این مطلب  درست است یعنی انسان ذاتا وقتی از نظر جنسی شرایط خوبی دارد می‌خندد و شاد است.

بنابراین فروید هم یک چیزی برای خودش گفته. 

البته بچه های روانشناسی به ایشون میگن حضرت فروید و من هم خیلی نظریه هاش رو دوست دارم ولی خوب همه چیز یک متفکر درست نیست مثلا نیچه که جزو شخصیتهای مورد علاقه منه تنفر زیادی از ما خانومها داشته. چون طفلی هیچ زنی رو نتونست تو زندگی خودش داشته باشه. کلا آدمها اینطورن وقتی توان به دست آوردن چیزی رو ندارن ازش متنفر میشن به عنوان یک مکانیزم دفاعی..

بگذریم

راز خنده رو فردا براتون میذارم(نرگس بهرامی: بیدار)